ویژگی های سنگ اسلب

ویژگی های سنگ اسلب

ویژگی های سنگ اسلب

ویژگی های سنگ اسلب به دلیل خاص بودن سبب شده است این سنگ به عنوان پرکاربردترین سنگ ساختمانی در بازار سنگ انتخاب گردد. مهمترین ویژگی های سنگ اسلب شامل صیقل پذیر بالا، داشتن قابلیت ساب زدن، تنوع رنگ بالا، داشتن ابعاد متنوع، داشتن کیفیت بالا و غیره می باشد که در این مقاله ما قصد داریم به صورت تخصصی تری به بررسی آن  بپردازیم.

سنگ اسلب را چقدر می شناسید؟

آیا تاکنون اسم سنگ اسلب را شنیده اید؟

آیا می دانید دلیل محبوبیت بالای سنگ اسلب در بازار سنگ چیست؟

آیا می دانید چگونه می توان سنگ اسلب را از دیگر سنگ های مشابه آن در بازار تشخیص داد؟

اگر جز افرادی باشید که دستی در بازار سنگ و یا طراحی ساختمان و یا  طراحی نمای بیرونی یا دکوراسیون داخلی دارید، مطمئنا در رابطه با سنگ اسلب نیز شنیده و اکنون کم و بیش آن را می شناسید. سنگ اسلب یک سنگ طبیعی هست که در حال حاضر از بهترین و جذاب ترین سنگ های ساختمانی محسوب می گردد و به دلیل بخشید نمایی شیک و مدرن به ساختمان ها و همچنین داشتن قابلیت تزیین دیوارهای داخلی و همچنین کف ساختمان فعالان این حوزه را مجذوب خود کرده است. همچنین در کنار تزئین دیوار و کف می توان در نقاط دیگر منزل نیز جهت جذاب کردن نمای داخلی از آن استفاده برد. بطور کلی سنگ اسلب علاوه بر سالن پذیرایی قابلیت استفاده در آشپزخانه و سرویس بهداشتی را نیز دارد. بنابراین اشخاصی که ست شدن دکوراسیون داخلی تمام نقاط داخلی برایشان از اهمیت بالایی برخوردار هست می توانند از سنگ اسلب استفاده کنند و نمای داخلی منزل خود را آنچنان که در روئیاهایش تصور می کنند طراحی کنند.

هر چند که طبق نظر کارشناسان استفاده از سنگ اسلب اصفهان در نمای مرکزی بهترین انتخاب هست ولی به دلیل پر زرق و برق بودن این سنگ بکاربردن آن در هر قسمت از بنا زیبا می باشد. البته باید متذکر شویم که در بافت سنگ های اسلب یک سری رگه هایی وجود دارد که این عامل سبب شده است که هیچگاه نتوان دو تکه سنگ اسلب کاملا مشابه به هم در بازار یافت. این ویژگی سنگ های اسلب سبب شده است که استفاده آن در نمای داخل و خارج ساختمان، بنا را از حالت یکنواختی کسل کننده در آورده و شکوه تنوع و طراوت در زندگی را به نمایش بگذارد.

کاربرد سنگ اسلب در آشپزخانه

همانطور که مستحضر هستید در هر منزلی آشپزخانه حکم قلب آن خانه را داشته و زیبایی آن به تناوب منجر به زیبای دکوراسیون کل ساختمان می گردد.

شایان ذکر است که سنگ های اسلب امروزه یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در آشپزخانه ها هستند. ریشه این توجه و تمرکز معماران به استفاده از سنگ اسلب در آشپزخانه مدرن و شیک نشان دادن نمای کلی آشپزخانه هست. هر چند که از زمان استفاده سنگ های اسلب در ساخت و ساز زمان زیادی می گذرد ولی استفاده از آنها به سبک نوین و متنوع در طراحی آشپزخانه،  رضایت خاطر مردم را به حد نسبتا بالایی جلب کرده و امروزه بیشترین تقاضا از جانب مردم طراحی آشپزخانه ها با سنگ از سنگ اسلب هست. شاید برای بسیاری از شماها این سوال پیش بیاید که سنگ اسلب در کدام قسمت آشپزخانه بیشترین کاربرد را دارد؟

ویژگی های سنگ اسلب

ویژگی های سنگ اسلب

در حال حاضر بیشتر کاربرد سنک اسلب در آشپزخانه جهت طراحی کانتر آشپزخانه، سنگ اپن آشپزخانه، سنگ اپن رویه کابینت، جهت طراحی جزیره آشپزخانه  که به عنوان گاز رومیزی امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته شده است، می باشد.

لازم به یادآوری است که در آشپزخانه ها به دلیل تمیز نگه داشتن راحت و معلوم نبودن اثر انگشت بر روی آن از سنگ های اسلب که دارای رگه های تیره هستند استفاده می گردد. کارخانه سنگ اصفهان از بزرگترین کارخانه هاییست که در حوزه سنگ فعالیت دارد و سنگ های متنوعی را با بهترین قیمت در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می دهد.

مهمترین ویژگی سنگ اسلب

سنگ های اسلب نیز همچون دیگر سنگ های طبیعی دارای ویژگی های مثبت و منفی که بیشتر بودن ویژگی های مثبت آن سبب پوشش دادن ویژگی های منفی آنها نیز شده است.

بطور کلی مهمترین ویژگی های سنگ های اسلب شامل گزینه های زیر می باشد :

۱- داشتن ابعاد بزرگ

سنگ های اسلب دارای ابعاد بزرگی بوده که همین امر سبب سخت تر شدن فرایند برش و صیقل دادن آنها شده است. معمولا رایج ترین ابعاد سنگ اسلب در بازار ۱۲۰ در ۲۲۰ بوده و ضخامت آن که کاملا یکدست نیز می باشد حدود ۲ سانتی متر  می باشد. البته باید گفت که یکی از مهمترین فاکتور تعیین کننده ابعاد سنگ اسلب نوع کاربرد آن است. مثلا سنگ های اسلبی که دارای عرض ۱۲۰ و طول ۲۵۰ تا ۳۰۰ سانتیمتر هستند در زمره سنگ های صادراتی جای دارند.

۲- داشتن قیمت بالا

همانطور که گفتیم سنگ های اسلب ابعاد و اندازه های بزرگی داشته و این عامل سبب شده است که حمل و نقل و برش و صیقل دادن آن سخت و در نتیجه قیمت آن بالاتر برود.

۳- داشتن صیقل پذیری بالا

سنگ اسلب دارای جنس و ساختاری است که پس از صیقل دادن آن به شفافیت بسیار ایده الی رسیده و همین عامل سبب شده است استفاده از آن دکوراسیون منزل خیلی رایج گردد.

۴- تنوع رنگبندی بالا

سنگ اسلب به دلیل نوع ساختاری که دارد از تنوع رنگ بسیار بالایی بهره مند هست. تنوع رنگی سنگ های اسلب به حدی بالا هست که هیچ سنگ اسلبی دارای نمونه مثل خودش نیست. در واقع این سنگ ها دارای یک رنگ قالب تیره یا روشن با رگه های رنگی برعکس رنگ قالب خود دارند که پس از صیقل خوردن واقعاً جذاب می شوند.

۵- داشتن کیفیت قابل قبول

یکی را رایج ترین استفاده های سنگ های اسلب، زدن نما است. به هر حال نمای یک ساختمان همیشه در معرض نوسانات هوا و شرایط آب و هوایی مختلف نظیر تابش نور خورشید، بارش برف و باران قرار دارد. به این ترتیب سنگ اسلب دارای کیفیت قابل قبول و استحکام بالا هست که این اجازه را به فعالان حوزه ساخت و ساز می دهد از آن برای زدن نما استفاده کنند.

۶- داشتن قابلت ساب زدن

سنگ اسلب قابلیت ساب زدن نیز داشته و هنگامی که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار زیبا و شیک می شوند و معمولا برای کف سالن های پذیرایی بیشتر به شکل ساب زدن بکار می روند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *