کاربرد کوپ سنگ

کاربرد های کوپ سنگ

کوپ های سنگ به طور طبیعی بادوام هستند. می تواند در هر شرایط آب و هوایی مقاومت کند. این ماده ای است که در یک زیستگاه طبیعی به وفور یافت می شود ، و به آن کیفیتی می دهد که می تواند از هر یک از مواد مصنوعی که برای ساختمان ها استفاده می شود مانند سرامیک، بتن و غیره با دوام تر باشد.

کوپ سنگ پایه محکمی برای هر پروژه ساختمانی ایجاد می کنند و همچنین مقرون به صرفه هستند.

کوپ سنگ بعد از برش علاوه بر بادوام بودن، جذابیت زیبایی نیز دارد. برای ساخت پله های ورودی خانه می توان از سنگ ایستاده استفاده کرد.

فروش انواع کوپ سنگ در بزرگترین گارخانه کوپ سنگ اصفهان.برای تماس با ما کلیک کنید.

با وجود تمام ویژگی های ذکر شده در بالا، سنگ کاملاً مقرون به صرفه است. بنابراین اگر به دنبال گزینه های مقرون به صرفه ای برای شیک جلوه دادن خانه خود هستید، سنگ انتخاب مناسبی برای مصالح ساختمانی است ، و دلیل آن استقامت و داوم آن است که در سالیان متمادی نیاز به جایگزین نخواهد داشت.

 

اگر قصد خرید کوپ سنگی برای برش دارید، موارد خاصی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

تنوع کوپ سنگ

کوپ سنگ در رنگ های متنوعی وجود دارد. از آنجایی که این ماده طبیعی است، تنوع رنگ ها از بژ ملایم تا قرمز روشن متفاوت است. رنگ های زیادی برای انتخاب وجود دارد که می توان از کوپ سنگ در برش های مختلف برای اهداف مختلف استفاده کرد.

باید در نظر داشت که بلوک های کوپ سنگ در پوشش ها و بافت های مختلف موجود هستند. می توانید بافت صاف و صیقلی را انتخاب کنید یا به سراغ بافت طبیعی بروید. سنگ پایه می تواند جلا داده شود، تراشیده شود، چرم شود یا ظاهری قدیمی داشته باشد.

 

بهروری از کوپ سنگ

با افزایش بهره وری کوپ سنگ در کارخانه ها، تقویت کوپ ها در سطح معدن و تقویت کوپ های صادراتی اهمیت پیدا کرد.

بسته به قدرت بالابر تناژ ماشین های معادن، سایز کوپ سنگی که از سنگ بستر کوچکتر بریده را تعیین می کنند.

 

برنامه های کاربردی برای کوپ های سنگ صادراتی

تلفات ناشی از حمل و نقل، گمرک و شکستگی کوپ ها به دلیل حرکات ناگهانی در کشتی ها است.

اگرچه عقیده بر این بود که پیچاندن کوپ ها با طناب فولادی از این وضعیت جلوگیری می کند، اما نمی توان کارایی مطلوب را به دست آورد.

برای صادرات کوپ سنگ از توری 500 گرمی با عرض 20 سانتی متر ساخته شده با ژل معدن آلفا لاین، امکان حمل بلوک ها به دورترین کشورها را بدون هیچ گونه آسیبی فراهم می کند.

مزایا کوپ سنگ

 

کوپ سنگ در برابر آب و هوا، آفات، کپک و آتش مقاوم است. حمل و نقل کوپ سنگ می تواند بسیار گران باشد، اما این ماده را می توان در بیشتر موارد به صورت محلی یافت. کوپ سنگ در اندازه ها، پوشش ها و رنگ های مختلف موجود هستند.

 

معایب کوپ سنگ

کوپ سنگ بزرگ سنگین و سخت است و به نیروی انسانی و تجهيزات بیشتری نیاز دارند.  قیمت کوپ سنگ بسته به منطقه،نوع سنگ، هزینه استخراج و در دسترس بودن می تواند متفاوت باشد.

 

کوپ سنگ تراورتن

کاربرد لاشه سنگ تراورتن (کربنات کلسیم) در صنعت یکی از برش های کوپ سنگ لاشه سنگ تراورتن است.

لاشه ی سنگ تراورتن در صنایع مختلف کاربرد دارد از جمله موارد استفاده از لاشه ی تراورتن در صنعت عبارتند از: ساخت مصنوعات سنگی ، ُظرف سنگی، دیگ سنگی،  مصنوعات هنری، مجسمه سازی، یادبود ،سنگ قبر و ….

 

پودر سنگ تراورتن نیز کاربردهای ویژه ای دارد

مثل:

پوست کنی برنج، خمیر کاغذ، صابون سازی، صنعت شیشه، به عنوام پرکننده برای آسفالت، کود شیمیایی، حشره کشها، رنگ سازی، لاستیک سازی و مهمتر از همه مصالح ساختمانی.

 

پودر سنگ و خرده سنگ از کوپ سنگ ها همچنین  در صنایع شیمیایی، آرایشی، تولید کاغذ، سنگفرش و یا سایر مصالح ساختمانی نظیر سیمان، پرکردن بین دیوارها، شفته ریزی، ملات بتن، آسفالت، شن و ماسه میباشد که در استحکام و دوام ساختمان بسیار مؤثر و مفید واقع میشوند. در اینصورت سوددهی معدن بیشتر شده و از طرفی باطله معدن به نحو مطلوبی کاهش مییابد.

 

سنگ اسلب یکی دیگر از برش های کوپ 

معمولا سنگ اسلب به سنگ هایی می گویند که از کوپ سنگ موجود در معادن سنگ تهیه می شود .

کوپ ها بعد از تحویل به کارخانجات توسط دستگاه های فوق پیشرفته بریده می شوند ،و بصورت ورقه در می آیند که در ابعاد های متفاوت ارائه می گردد،

اسلب اغلب در صادرات و واردات مورد استفاده قرار می گیرد و در این امر از سوددهی قابل توجهی برخوردار است.

 

کاربرد های اسلب

فضای داخلی ساختمان

سنگ فرش کف سالن و پذیرایی

سنگ فرش کف لابی

دیواره های لابی

ورودی ساختمان

سالن های ورودی

دیواره های داخلی ساختمان

دیواره ی شومینه

دیوار جانبی آسانسور

دیواره های داخلی آشپزخانه

کابینت و کانتر تاپ آشپزخانه

دیواره های استخر

میز ناهار خوری

فضای پشت تلویزیون (TV Wall)

مراکز تجاری

فروشگاه های لوکس

دکوراسیون تالار های مجلل

دکوراسیون فروشگاه های مدرن

هتل ها

سالن های اجلاس و همایش

پیشخوان و کانتر مراکز عمومی و تجاری

سرویس های بهداشتی لوکس

حمام های مستر و لوکس

و …

 

برش دیگر کوپ سنگ و تولید سنگ مرمر

نام مرمر را احتمالا زیاد شنیده اید. ولی صرفا برای مصارف ساختمانی. مثلا برای سنگ نما یا دکوراسیون داخلی.

اما تعداد کمی از سنگ ها به اندازه این سنگ کاربرد دارند. از زیبایی آن در معماری و مجسمه سازی استفاده می شود. از ویژگی های شیمیایی آن در داروسازی و کشاورزی

بهره مند می گردند. همچنین از آن برای تولید لوازم آرایشی، رنگ و کاغذ استفاده می شود. خلاصه کلام اینکه سنگ مرمر دارای ویژگی های منحصر به فرد بسیاری است که آن را به سنگی ارزشمند در صنایع مختلف تبدیل کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *