سنگ برزیلی و انواع ان

انواع سنگ برزیلی

برزیل پنجمین کشور بزرگ جهان است و از نظر جغرافیایی بسیار متنوع است. تغییرات آب و هوایی، منابع طبیعی و حرکت زمین شناسی در طول زمان، انواع مختلفی از سنگ های طبیعی زیبا را در سراسر این کشور ایجاد کرده است. مناطق مختلف برای انواع خاصی از سنگ های طبیعی شناخته شده اند و سنگ برزیل جزو بهترین ها در جهان محسوب می شود.

بخش شمال شرقی برزیل جایی است که کوارتزیت زیبای برزیلی از آن استخراج می شود. وسط کشور، در اطراف ایالت Minas Gerais، به دلیل وجود سنگ گرانیت شناخته شده است . اینجا منطقه ای است که در ابتدا از آنجا طلا و مس استخراج می شد و گاهی اوقات گرانیت،

این منطقه دارای لکه ها یا رگه های کوچکی از این فلزات است و نهایتا  قلب این کشور، در نزدیکی Tesouro، منطقه ای است که بیشتر به دلیل سنگ مرمر معروف است .

برای خرید سنگ برزیلی از بزرگترین فروشگاه سنگ اصفهان کلیک کنید.

گرانیت (سنگ آذرین)

سنگ گرانیت برزیل به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و خراش، بی اثر بودن در برابر مواد شیمیایی خشن و زیبایی طبیعی، مدت هاست که توسط معماران به عنوان سنگ کانتر انتخاب شده است.

گرانیت با تنوع صدها رنگ و الگوی مختلف و همچنین برش خوردن به انواع مختلف، میتواند به راحتی برای هر نوع طراحی انتخاب شود.

بسیاری از سنگ ها و زیر گروه های دیگر از این دسته سنگ های آذرین وجود دارند که گرانیت واقعی نیستند، اما به جای گرانیت های واقعی برچسب گذاری شده و استفاده می شوند.

به عنوان مثال، Absolute Black یک گرانیت است که برای ساخت و ساز های تجاری مثل پاساژها در نظر گرفته می شود، اما در واقع بازالت است ، گرانیت واقعی نیست.

 

سنگ مرمر  (سنگ دگرگونی)

ظرافت طبیعی جلوه زیبا و خاص مرمر و در عین حال استقامت آن برای طراحان بسیار قابل توجه است. اگرچه در مراقبت و نگهداری امتیاز پایینی کسب می کند (به دلیل مقدار بالای کلسیم، مستعد حکاکی، خراش و لکه است) اما طرفداران فراوانی دارد. معنای اصلی سنگ مرمر به معنای هر سنگی است که جلا میگیرد، اما در تعریف امروزی ، مرمر سنگ دگرگونی است که از طریق دگرگونی سنگ آهک ایجاد میشود و قیمت آن  از متوسط تا بالا متغیر است .

 

تراورتن و سایر سنگهای آهکی (سنگ رسوبی)   تراورتن و سایر سنگهای آهکی رنگهای زیبای زمین را دارند. محصولات سنگ آهک اغلب حاوی فسیلهای پوستهای هستند که جذابیت طبیعی منحصر به فرد آنها را به ارمغان میآورد. همچون سنگ مرمر  درمراقبت و نگهداری امتیاز پایینی میگیرند (مستعد حکاکی، خراشیدگی و لکه شدن) اما قیمت ایننوع سنگ ها به طور کلی متوسط هستند.

مجموعه اصفهان استون به عنوان بزرگترین کارخانه سنگ ایران به فذوش و پرداخت سنگ های خارجی  در امر صادرات و واردات این صنعت اماده ارائه خدمات میباشد.

سنگ صابون (سنگ دگرگونی)

سنگ صابون که به خاطر تاریخ محلی طولانی و جذاب ویرجینیا شهرت دارد، ظاهری کاربردی و متمایز دارد. رنگ ها این سنگ از سبز تا خاکستری روشن یا تقریباً مشکی متغیر است. خواص متراکم ذاتی سنگ صابون آن را تقریباً غیر متخلخل می کند، همچنین در برابر اکثر مواد شیمیایی بی اثر است که مدتهاست آن را به گزینه ایده آل برای میزهای شیمی تبدیل کرده است. اگرچه سنگ صابون نسبتاً نرم است، اما میتواند سطحی دوستداشتنی برای کسانی بسازد که از پتینهای که در طول زمان ایجاد میشود استقبال می کنند. گروهی از روغنها یا مومهای موضعی اغلب برای تسریع تیره شدن پتینه استفاده میشوند و همچنین به پنهان کردن خراشها یا لکه های سفید مانند تالک که ممکن است ظاهر شوند کمک میکنند. توجه داشته باشید استفاده از روغن ها یا موم ها گاهی اوقات می تواند رنگ مایل به سبز را در برخی از سنگ های صابون برجسته کند.

 

شیست و گنیس (سنگ های دگرگونی)

اگرچه صدها تا هزاران رنگ مختلف سنگ در بازار موجود است،اما بسته به مکان، تنها حدود 12-20 رنگ گرانیت واقعی وجود دارد. بسیاری از سنگهای از انواع دیگر، برای اهداف کلی کارها در صنعت ساختمان، به نام گرانیت یا مرمر برچسبگذاری میشوند. با این حال، سنگ های نسبتاً سخت و متراکم زیادی وجود دارند که گرانیت نامیده می شوند که واقعاً گرانیت نیستند. سنگی که معمولاً به اشتباه به عنوان گرانیت برچسب گذاری می شود در واقع شیست است.

شیست، اگرچه نسبتاً سخت است، اما در واقع یک سنگ دگرگونی است. ویژگی اصلی این سنگ، وجود مواد معدنی صفحه ای شکل در سنگ مانند میکا است. اگر دگرگونی بیشتر رخ دهد، آنگاه سنگ ممکن است به یک سنگ دانهای معروف به نام گنیس تبدیل شود.

 

کیانیت (سنگ دگرگونی)

در سال 2010 در ویرجینیا سنگ های دیگری استخراج شد، کیانیت یکی از این سنگ ها بود سنگی منحصر به فرد، که رنگ های آبی،سبز درخشان را به نمایش می گذارد. اگرچه این سنگ دیگر به صورت عادی برای کانترها استفاده نمی شود، اما هنوز برخی از معماران سنگ کیانیت برای کانتر انتخاب می کنند.

 

کوارتزیت (سنگ دگرگونی)

کوارتزیت یک انتخاب عالی برای کسانی است که رگه های موجود در سنگ مرمر را می پسندند، اما به دنبال چیزی بادوام تر هستند. کوارتزیت، یک محصول طبیعی حاوی کوارتز معدنی است، البته توجه داشته باشید نباید با ترکیبی از طبیعت و فناوری که با نام صنعتی “کوارتز” ابداع شده است، اشتباه گرفته شود. از سوی دیگر، کوارتزیت دارای

بسیاری از خواص مشابه مرمر است . اما مقاوم تر از سنگ مرمر در برابر خراش، لکه و حرارت است کوارتزیت استحکام خود را از کریستال های کوارتز که تحت فشار شدید زمین شناسی در ماسه سنگ تشکیل شده است، می گیرد. نتیجه یک ماده متراکم است که یک گزینه عالی برای کانتر است. قیمت این نوع سنگ بالاست.

دولومیت همچنین به عنوان دولوستون (سنگ رسوبی) شناخته می شود

دولوستون معمولاً در بسیاری از اشکال مشابه با سنگ مرمر ظاهر می شود (سفید تا خاکستری و سفید تا قهوه ای روشن ، اگرچه رنگ های دیگری مانند قرمز، سبز یا سیاه نیز وجود دارد). در واقع، بسیاری از سنگ هایی از نظر رنگ به عنوان سنگ مرمر برچسب گذاری شده اند، در واقع دولوستون هستند یا حاوی مقدار مناسبی از دولومیت در آنها هستند. دولومیت غنی از منیزیم است و بنابراین نسبت به سنگ مرمر کارارا (که کلسیم نسبتاً بیشتری دارد) کمی بادوام تر و کمتر مستعد خراشیدن است. با این حال، ضد خش و ضد لک نیست. قیمت دولومیت ها از متوسط تا بالا متغیر است.

 

کوارتز (سنگ مهندسی)

کوارتز نتیجه مواد معدنی کوارتز طبیعی است که به ذرات کوچکتر خرد شده و سپس با رزین  به هم متصل می شوند. رنگدانه ها نیز برای کمک به تولید رنگ ها و الگوهای منحصر به فرد اختصاصی هر برند، اضافه می شوند. این سنگ که به دلیل مقاومت خارقالعادهاش در برابر خراش و لکه شناخته میشود، میتواند تا حدودی در برابر گرما نیز مقاوم باشد. علاوه بر این، به دلیل فرآیند ساخت انسان، رنگ هایی نیز می توانند در دسترس باشند که معمولاً در سنگ طبیعی یافت نمی شوند.

 

سطوح فوق فشرده/چینی (دکتون)

با مواد معدنی طبیعی تحت فشار شدید تشکیل شده است، نتیجه محصولی با استحکام و دوام چشمگیر است. سطوح فوق فشرده مقاوم در برابرخراش، مقاوم در برابر لکه، مقاوم در برابر حرارت و پایدار در برابر اشعه ماوراء بنفش، می تواند برای هر کاربرد، داخلی یا خارجی، ایده آل باشد.

همچنین قیمت این سنگ هم نسبت به سایر سنگ ها دارای قیمت بیشتری است.

 

سنگ پیرولیتیک (ژئولوکس)

جدیدترین نسل برای (سنگ ساخت بشر)، Geoluxe در حال حاضر تنها برندی است که با این تکنیک ثبت شده ساخته شده است.در این تکنیک پس از بازگرداندن سنگ طبیعی به شکل مذاب اولیه، مانند گدازه یا ماگما، محتویات به ترتیب ریخته می شوند تا به رنگ ها و الگوهای اختصاصی دست یابند. نتیجه این محصول طبیعی که توسط انسان تغییر یافته است، سطحی مقاوم در برابر خراش، لکه، مواد شیمیایی، گرما و یخ زدگی است که نگهداری آن آسان است.

 

سنگ اسلب برزیل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انواع سنگ موجود در فروشگاه اصفهان استون

سنگ تراورتن

سنگ مرمریت

سنگ اسلب

سنگ دره بخاری

سنگ اونیکس

و……………

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *