بهترین نوع سنگ در طراحی پیاده روها

جمله بهترین نوع سنگ در طراحی پیاده روها خیلی کلی میباشد و با توجه به نوع بستری که میخواد پیاده رو ایجاد شود ، شرایط آب و هوایی منطقه ، میزان بودجه مشخص شده برای پروژه و مواردی دیگری از انواع سنگ ها میتوان در طراحی پیاده رو استفاده نمود .بصورت کلی در طراحی اجرای پروژه پیاده رو ، دو لایه زیرین و لایه رویی با هم در نظر گرفته میشود . نوع لایه زیرین پیاده رو در انتخاب لایه رویی که شامل ، بتن ، آجر ، سنگ ، در این مطلب به بررسی این موضوع میپردازیم که در هر شرایطی بهترین نوع سنگ برای هر طراحی پیاده رو و محوطه چه نوع سنگی میباشد .

سنگفرش کوبیک

 

بهترین سنگ برای طراحی محوطه

محوطه سازی با انواع سنگ ها  امکان پذیر است اما برای طراحی محوطه شما ابتدا باید سلیقه و انتظاری که از کاربرد سنگ دارید را بیان کنید تا فروشگاه سنگ اصفهان مناسب ترین سنگ را به شما پیشنهاد دهد . نکته بعدی در انتخاب سنگ محوطه ، اقلیم و موقعیت جغرافیایی میباشد که در آن قرار دارید مثلن نوع سنگ محوطه سازی در شمال کشور با توجه به آب و هوای بارانی و مرطوب باید بسیار مقاوم باشد . و نوع سنگی که در جنوب کشور با در محوطه سازی استفاده میشود بسیار متفاوت است .

انتخاب سنگ مناسب در محوطه سازی از اصول طراحی محوطه میباشد .استحکام ، زیبایی ، مقاومت در برابر محیط از معیارهای انتخاب سنگ میباشد در محوطه میتوان با توجه به طراحی آن ، از ماسه های تزینی ، ماسه سنگ ، سنگ گرانیت و سنگ فرش استفاده کرد . خود سنگ فرش انواع مختلفی دارد که بهترین آن برای استفاده در محوطه سازی و پیاده رو ،سنگ فرش کوبیک میباشد . کوبیک یعنی مکعب ، در واقع سنگ کوبیک همان سنگ گرانیت است که پس از استخراج از معادن، به شکل های مکعبی و کوچک برش داده می شود. بهترین سنگ برای طراحی پیاده راه محوطه همان سنگ فرش کوبیک است که سنگ کوبیک به دو دسته سنگ کوبیک منظم و سنگ کوبیک نامنظم تقسیم میشود .سنگ کوبیک همان مقاوت سنگ طبیعی را دارد زیرا از سنگ های گرانیتی برش خورده درست شده است . سنگ فرش میتواند از نوع سنگ فرش بتنی ، سنگ فرش آهکی و سنگ فرش آجری  و… باشد اما سنگ فرش گرانیتی به علت مقاوت بالا و قیمت متناسب ،سالهاست به عنوان محبوبترین سنگ فرش در طراحی های محوطه و پیاده رو استفاده میشود .

بهترین سنگفرش پیاده رو

 

بهترین سنگ برای طراحی پیاده رو

برای کفسازی پیاده رو ها میتوان از بتن ، آجر و ماسه و سنگ استفاه کرد که با در نظر گرفتن مقاومت بالا و قیمت مناسب و کاربردی بودن آن ، در اکثر مواقع از کفپوش های سنگی در پیاده رو استفاه میشود . اما سنگ های مورد استفاده میتواند از نوع سنگ گرانیتی ، سنگ مرمریت ، سنگ تراورتن باشد . سنگفرش کوبیک که بیشترین استفاده در طراحی پیاده رو را دارد از نوع سنگ فرش گرانیتی میباشد .

در طراحی پیاده روها علاوه بر نوع جنس کفپوش باید به موارد دیگری هم دقت کرد از جمله زیر سازی پیاده رو ، شیب پیاده رو ، عرض پیاده رو و… که تمامی این موارد باید مطابق اصول شهرسازی رعایت شود و توضیح این موارد در این مقاله نمیگنجد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *