سنگ اسلب پرتقالی

سنگ اسلب مرمر پرتقالی یکی از کمیاب­ترین و زیباترین سنگ­های ساختمانی و تزئینی دنیا می­باشد. مهمترین معادن این نوع سنگ مرمر در استان خراسان رضوی و همچنین هرات افغانستان واقع شده است. به طور کلی می­توان گفت که بهترین معادن سنگ مرمر دنیا در ایران و ایتالیا وجود دارند. اما تنوع رنگ و طرح در معادن مرمر ایران بسیار بالاتر از سنگ­ اسلب خارجی (ایتالیایی)است. همچنین از نظر کیفی نیز، سنگ­های مرمر ایرانی تا حدودی در دنیا بی نظیر محسوب می­شوند. سنگ اسلب مشکی طلایی و سنگ اسلب پرتقالی معمولاً به صورت اسلب برای ایجاد طرح­های بوک­مچ و فورمچ فراوری می­شود. سنگ مرمر پرتقالی نیز مانند سایر سنگ­های مرمر از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. علت تنوع رنگ این سنگ­ها وجود کانی­های آهن­، آلومینیوم و منیزم دار است. برای مثال، وجود مقادیر زیاد اکسید آهن، موجب می­شود که رنگ سنگ، نارنجی یا زرد شود.

ویژگی های سنگ اسلب مرمر پرتقالی

سنگ مرمر پرتقالی به شدت صیقل ­پذیر بوده و می­تواند از جلای بالایی بهره ببرد. همچنین این سنگ به مانند سایر مرمرها قابلیت عبور نور را دارد و از آن می­توان برای تزیین سالن­ها و لابی­های مجلل استفاده کرد به نحوی که چشم هر بیننده­ای را به خود خیره کند. این سنگ پس از بک لایت کردن، منظره شبیه به آتشفشان را از خود به نمایش می­گذارد و به عقیده خیلی از کارشناسان صنعت سنگ، زیباترین و خاص ترین رنگ ئ منظره را پس از تابش نور از خود نشان می­دهد.

این سنگ از دسته سنگ­های دگرگونی می­باشد که از تحت فشار و دما قرار گرفتن مرمریت­های منیزم و کلسیم دار تشکیل می­شود. کانی اصلی تشکیل دهنده آن کلسیت است اما مقادیری کوارتز و لیمونیت و هماتیت و گرافیت نیز ممکن است دز آن حضور داشته باشند.

این سنگ به علت مقاومت و استحکام بالا می­تواند در فضاهای متفاوتی از جمله دیواره لابی و تالارها، دکوراسیون داخلی، سرویس­های بهداشتی، پله و کفسازی، کانتر و مصنوعات سنگی و … استفاده شود. استفاده از آن در  فضای بیرونی ساختمان معمولاً توصیه نمی­شود اما امکان دارد

قیمت سنگ اسلب پرتقالی

قیمت فروش سنگ اسلب ، بسته به ابعاد سنگ اسلب پرتقالی ، خلوص رنگ­ها و زیبایی طرح موجود بر سنگ و بوک­مچ پذیری آن متفاوت است.

به طور کلی خصوصیات فیزیکی این سنگ عبارتند از: تراکم بسیار بالا، تخلخل ناچیز، ساب پذیری فوق­العاده، سطح صیقلی و براق، زیبایی چشم نواز و خیره کننده، قابلیت عبور نور، جذب آب ناچیز، مقاومت سایشی بسیار مناسب، مقاومت فشاری بالا و …

کیفیت، زیبایی استثنائی و قیمت بسیار مناسب سنگ اسلب مرمر پرتقالی ایران نسبت به همتاهای خارجی، باعث شده است تا در بسیاری از پروژه های مسکونی، اداری و تجاری و لوکس از این سنگ استفاده گردد. در متد های جدید طراحی داخلی ساختمان، استفاده از ورق های بزرگ سنگ یا اسلب به جای سایز های کوچک تر متداول می باشد.

مجتمع یکتاسنگ ایرانیان تولید کننده و عرضه کننده با کیفیت­ ترین و زیباترین سنگ­های مرمر پرتقالی در سطح داخلی و بین ­المللی می­باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش محصول، با ما تماس بگیرید و یا از طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید.