سنگ های محبوب طبیعی برای خانه های لوکس

سنگ های محبوب طبیعی برای خانه های لوکس

هزاران سال پیش، اهرام مصر که با شکوه بر دره غربی رود نیل قرار دارند، پوشیده از سنگ آهک بودند. به همین ترتیب، معماران و سنگ تراش های امپراتوری روم سنگ مرمر را برای پوشش کف و دیوار فضاهای داخلی ساختمان های امپراتوری انتخاب کردند. این روزها، مصالح سنگ طبیعی اغلب در مجلل ترین خانه های آمریکایی یافت می شود. در زمانی که رزین های پیشرفته و مواد تخته فیبر به طور فزاینده ای برای توسعه پروژه های مسکن استفاده می شود، سازندگان خانه هنوز از مصالح سنگی برای خانه های لوکس استفاده می کنند.

فروش انواع سنگ مرمریت و سنگ تراورتن از کارخانه و بدون واسطه و با بهترین قیمت در اصفهان استون

سنگ های بازالت

این سنگ های لوکس طبیعی کاربردهای زیادی دارند و کاربرد آنها می تواند بافت متفاوتی به فضا ببخشد. این سنگ ها به وفور در طبیعت یافت می شوند عاری از مواد سمی و پایدار بوده و همیشه قابل استفاده مجدد هستند. این سنگ ویژگی های خاص خود را دارد و در محیط های مختلف قابل استفاده است. سنگ های بازالت از زیباترین سنگ های طبیعی هستند که معماران و طراحان به آن علاقه دارند و در ساختمان ها و خانه ها از آن استفاده می کنند.

کاربرد سنگ های لوکس بازالت

رنگ مشکی ظرافت را به محیط می بخشد و باعث می شود سنگ های بازالت معمولاً در اتاق های با نور مناسب و فضاهای بزرگ مانند آشپزخانه های بزرگ استفاده شوند. از این سنگ های لوکس می توان برای نمای ساختمان نیز استفاده کرد.

یکی دیگر از کاربردهای سنگ بازالت در حمام و سرویس بهداشتی است. این سنگ بسیار مقاوم است و در محیط های مرطوب آسیبی نمی بیند. همچنین به دلیل رگه های زیبایی که دارد جلوه خیره کننده ای به فضای سرویس بهداشتی می دهد. از سنگ های بازالت می توان به عنوان سنگ اسلب استفاده کرد برای سینک آشپزخانه، پشت کابینت و یا پیشخوان آشپزخانه .

سنگ های مرمر

این سنگ‌ها سنگ‌های آهکی دگرگونی با کانی‌های رنگارنگ هستند که کلسیت اصلی‌ترین کانی تشکیل‌دهنده آن است که در طی فرآیند دگرگونی متبلور شده و بزرگ‌تر می‌شود. هنگامی که سنگ آهک در معرض فشار و حرارت زیاد قرار می گیرد، به سنگ مرمر تبدیل می شود . این نوع سنگ را می توان هم به صورت یکنواخت و هم با رگه هایی از رنگ های متنوع یافت. با توجه به استحکام و زیبایی منحصر به فرد آن، طرح های اجرایی خود را لوکس تر جلوه می دهد.
سنگ کف پوش مرمر مظهر کفپوش های لوکس هستند. آنها نیاز به نصب دقیق و نگهداری اختصاصی دارند، اما ظاهر سلطنتی آنها ارزش سرمایه گذاری و نگهداری را دارند. کف‌های مرمر سفید برای اتاق‌ها و سایر فضاهای نشیمن که برای تحت تأثیر قرار دادن مهمانان در نظر گرفته شده‌اند، عالی هستند.

کاربردها

  • در نمای بیرونی ساختمان
  • در دکوراسیون داخلی ساختمان
  • کفپوش
  • میز قهوه خوری
  • برای ساخت پله

سنگ های گرانیت

سنگ های گرانیت نمونه ای از سنگ های بسیار مقاوم و بادوام هستند و از کیفیت پرداخت بالایی برخوردار هستند. سنگ های گرانیت قرمز، مشکی، صورتی، قهوه ای، سبز و آبی هستند. اندازه دانه آن بزرگ است و با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است. این محصول نسبت به سنگ های مرمریت و تراورتن مقاومت بیشتری داردو سطح صیقلی و براق این سنگ حفظ شده است. این ماده رایج ترین سنگ ساختمانی است که به طور گسترده در صنعت ساختمان استفاده می شود و برای کف سازی، دستشویی و راه پله استفاده می شود. سنگ گرانیت بهترین انتخاب برای پله های ساختمان است.

گرانیت به دلیل بافت جذاب و بادوامی که دارد یک انتخاب محبوب برای پیشخوان آشپزخانه و حمام است. این نوع سنگ طبیعی به اندازه سنگ مرمر لغزنده نیست و مراقبت از گرانیت آسان است.
فواید

  • تنوع طرح و رنگ
  • بادوام و ماندگار
  • قیمت عالی
  • مقاومت در برابر حرارت
  • مقاومت در برابر نفوذ آب
  • مقاومت در برابر خراش و سایش

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن نوعی سنگ آهک است و یکی از پرکاربردترین مصالح در ساختمان ها و منازل می باشد. این سنگ در برابر صدا، گرما و سرما عایق بوده و ظاهری منحصر به فرد دارد. ویژگی های منحصر به فرد این سنگ مانند استحکام بالا، تنوع رنگ، ظاهر منحصر به فرد، زیبایی و موارد دیگر، آن را به رایج ترین گزینه به ویژه برای نمای بیرونی ساختمان ها تبدیل کرده است. علاوه بر این سنگ تراورتن به دلیل حفره های داخل ساختار خودعایق خوبی از نظر گرما و سرما می باشد.
تراورتن کریستالی و رنگارنگ است. قطعات ناهموار را می توان برای ویژگی های ساختمانی تزئینی مانند ستون ها استفاده کرد.

سنگ های کوارتز

کوارتز یک ترکیب شیمیایی متشکل از سیلیکون و اکسیژن است. سنگ های کوارتز یکی از فراوان ترین کانی ها هستند در سطح زمین هستند و خواص منحصر به فردی دارند که این سنگ ها را به یکی از مفیدترین مواد طبیعی روی سطح تبدیل کرده است.
هنگامی که ماسه سنگ غنی از کوارتز تحت فشار تکتونیکی قرار می گیرد، اکسید آهن حاصل با مواد معدنی مختلف مخلوط می شود تا کوارتزیت، یک سنگ دگرگونی سخت که می تواند برای ساخت کاشی های کف براق یا برش برای ظاهری روستایی که کریستالی و جذاب است، پردازش شود. معادن کوارتزیت در بخش هایی از آریزونا به وفور یافت می شود و طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها وجود دارد.

کاربردهای این سنگ های لوکس عبارتند از

  • تولید شیشه
  • به عنوان یک ساینده
  • صنعت نفت
  • ریخته گری شن و ماسه

تخته سنگ

ظاهر روستایی تخته سنگ آن را برای حیاط، محوطه استخر، آشپزخانه های تابستانی و مسیرهای باغ ایده آل می کند. تخته سنگ به شکل کاشی در دسترس است، اما می توان از قطعات نامنظم برای تزئین ستون ها، و مسیرها استفاده کرد. تخته سنگ مایل به قرمز برای خانه هایی که به سبک معماری مسکونی استعماری اسپانیا یا احیای مدیترانه ساخته شده اند توصیه می شود.

سنگ آهک

هنگامی که سنگ آهک برش داده می شود، سمباده می شود، صیقل شده و مهر و موم می شود، ظاهری براق و منحصر به فرد به دست می آید، به ویژه زمانی که بتوان طرح کلی صدف ها و مرجان ها را روی سطح مشاهده کرد. سنگ آهک نیز مانند سنگ مرمر بسیار متخلخل است و نیاز به مراقبت ویژه دارد.
سنگ فرش
سرسراها، اتاق‌های آفتاب و دیگر فضاهای نشیمن که از فضای داخلی به فضای باز تغییر می‌کنند، استفاده از کف‌پوش‌های سنگ فرش، یکی از طبیعی‌ترین بافت‌های موجود برای ساخت و سازهای مسکونی لوکس، هستند. بر خلاف سایر سنگ های ذکر شده در بالا، کاشی های سنگ فرش به ندرت یکنواخت هستند و بنابراین اغلب توسط دکوراتورهای داخلی که مایلند یک اتاق را با ظاهری جسورانه به طور کامل تغییر دهند، انتخاب می شوند. حمام ها در خانه های لوکس معمولا دارای دوش های ساخته شده از سنگ طبیعی هستند که باید با یک دوش شوینده گرانیتی با کیفیت بالا تمیز شوند .

 

بهترین سنگفرش پیاده رو

کارخانه سنگ اصفهان با تولید انواع سنگ دره بخاری و  سنگ اسلب و سایر سنگ ها اماده ارسال کلیه سفارشات شما به سراسر ایران میباشد.

ارسال سنگ با شرکت باربری اصفهان در کمترین زمان و بهترین قیمت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *