نکاتی برای تمیز نگه داشتن سنگ آهک

نکاتی برای تمیز نگه داشتن سنگ آهک

وقتی به تمیز کردن و خانه تکانی فکر می کنید، ممکن است به فکر تمیزی کمدها و فضاهای فراموش شده باشید ، اما سنگ طبیعی شما(سنگ آهک ، گرانیت ، مرمریت و …)چطور؟آیا کفپوش های سنگی خانه خود را نیز تمیز می کنید!؟

استفاده از سنگ آهک و سنگ گرانیت در طراحی خانه شما فواید زیادی دارد.سنگ آهک همه کاره است، به این معنی که می توانید از آن در فضاهای مختلف از پیشخوان خود گرفته تا بک اسپلش خود استفاده کنید.همچنین بادوام و مکمل هر سبکی است.این سنگ طبیعی دارای تاریخچه ای غنی است و فضایی پیشرفته و اروپایی را به هر جایی می آورد.بنابراین مهم است که آن را تمیز نگه دارید – البته به روش درست.

آیا می خواهید سنگ آهک خود را درخشان کنید؟پس سنگ طبیعی خود را از فرآیند ” خانه تکانی ” کنار نگذارید.ما به دنبال بهترین راه‌ها برای تمیز کردن و براق و جدید نگه داشتن سنگ آهک شما هستیم.

  • منطقه را آماده کنید

قبل از انجام هر گونه تمیز کردن عمیق، باید سطح را آماده کنید.اگر پیشخوان یا دیوار سنگ آهکی دارید، به سادگی یک پارچه نرم و خشک بردارید و هرگونه کثیفی یا گرد و غبار را از روی سطح پاک کنید.برای کف‌های آهکی، می‌توانید از جاروبرقی (تا زمانی که برس چرخان خاموش شده باشد) استفاده کنید.این کار به حذف هر گونه کثیفی یا زباله از شکاف های کاشی کمک می کند و چیزی است که اگر میخواهید نتایج مطلوب بگیرید ، حتما لازم است.

  • تمیز کردن سطح سنگ آهک

تمیز کردن مرطوب سطح سنگ طبیعی شما آسان است.به سادگی یک اسفنج غیر ساینده را در یک سطل آب گرم و صابون فرو کنید.اطمینان حاصل کنید که صابون غیر اسیدی است یا به طور خاص برای تمیز کردن سنگ آهک طراحی شده است.سطح را با پارچه مرطوب آغشته با آب و مواد شوینده پاک کنید تا براق و تمیز شود و در نهایت آن را خشک کنید.

تمیز کردن سطح سنگ آهک

  • از بین بردن لکه برای پیشخوان ها و کف سنگ آهک

اگر به دنبال تمیز کردن عمیقی هستید که از شر هر گونه لکه خلاص شود، بهتر است از یک راه حل خانگی یا پاک کننده مخصوص استفاده کنید.همچنین می‌توانید کاشی‌های خود را با بخار تمیز کنید تا از شر کثیفی هایی که در طول زمان ایجاد شده خلاص شوید.

دیگر نکات:

اگر نمی دانید از چه چیزی استفاده کنید، تمیز کردن سنگ آهک و سنگ مرمریت و هر نوع سطح سنگی دیگر می تواند دشوار باشد.برخی چیزها ممکن است آن را تمیز کنند ،اما ممکن است در این فرآیند به سنگ آسیب بزنند.بسته به میزان تمیز کردن مورد نیاز، لازم است از محصولات مختلفی برای این کار استفاده شود.

  • برای تمیز کردن سنگ آهک، از یک پاک کننده مخصوص سنگ آهک با کیفیت خوب استفاده کنید.اگر می خواهید از یک ماده تمیز کننده تجاری استفاده کنید، با خواندن برچسب روی آن، اطمینان حاصل کنید که برای سطوح سنگ طبیعی ایمن است.
  • تمیز کردن سنگ آهک را می توان با چندین روش انجام داد.بهترین راه برای تمیز کردن آن استفاده از پاک کننده ای است که به طور خاص برای سطوح سنگ طبیعی طراحی شده است.این پاک کننده ها سطح را تمیز و محافظت می کنند و بدون آسیب یا کدر شدن سطح کف سنگ آهکی، آن را تمیز و براق می کنند.
  • اجازه ندهید پاک کننده ها به مدت طولانی روی سطح بنشینند، زیرا ممکن است به مرور زمان باعث آسیب شوند.
  • چندین کار وجود دارد که می توانید برای حفظ و افزایش عمر کف سنگ آهکی خود انجام دهید.برای شروع، فوراً ریزش ها را تمیز کنید.این به شما کمک می کند تا سنگ آهک خود را برای سال های متمادی تمیز و براق نگه دارید.

راهکارهایی برای تمیز کردن سنگ آهک

  • هر سال یکبار یا در صورت نیاز از سیلر استفاده کنید، به خصوص اگر متوجه ریزش روی کاشی های آهکی خود شدید.
  • همچنین توصیه می‌شود که کف‌های سنگ آهک را به‌طور مرتب تمیز کنید، به‌خصوص اگر اغلب از آنها استفاده می‌شود.این به جلوگیری از تجمع کثیفی و ناخالصی ها ،که می تواند تأثیر منفی بر براق شدن کف شما در طول زمان داشته باشد ، کمک می کند.برای این منظور انواع مختلفی از محصولات تمیز کننده سنگ در بازار موجود است.با این حال، بهتر است تا آنجا که ممکن است راه حل های سازگار با محیط زیست را انتخاب کنید تا به هیچ کس یا هیچ چیز دیگری آسیب نرسانید.
  • تمیز کردن سنگ آهک با درمان های خانگی بهتر است که روی اکثر سطوح به خوبی کار می کند.اگر این کار نکرد، می توانید به عنوان آخرین راه حل برای از بین بردن کثیفی ها و لکه ها از کف سنگ آهک ، از یک پاک کننده ساینده استفاده کنید.

سنگ آهک یک ماده عالی برای میز، کف و حتی شومینه های فضای باز است.تا زمانی که از آن به درستی مراقبت کنید ،بادوام است و مراقبت از آن خیلی آسان است!فقط کافیست نکات ارائه شده در این مقاله را در نظر بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *