سنگ گرانیت و انواع آن

سنگ گرانیت و انواع آن

سنگ گرانیت و انواع آن

سنگ گرانیت از جمله مهم ترین و پر استفاده ترین سنگیست که در کره زمین برای مصارف متفاوتی بکار میرود. برای تمامی مکان ها از جمله پله، دیوار و … استفاده میشود. این سنگ از سنگ های آذرین درونی است که به عنوان سنگ خارا هم شناخته میشود. ممکن است خیلی از ما انسان ها سنگ های مختلفی دیده باشیم اما اسمشان را ندانیم. در اینجا با این سنگ، انواع و … آن بیشتر آشنا می شویم پس با ما در این مقاله همراه باشید.

شرکت ما در فروش سنگ با تنوع بالا فعالیت دارد. ما در فروش سنگ گرانیت اصفهان با شما همراه هستیم تا محصول مورد نظرتان را با بهترین کیفیت تهیه کنید.

سنگ گرانیت چیست

همانطور که در بالا اشاره کردیم، این سنگ ها از آذرین درونی به دست می آید. به نظر شما سنگ گرانیت چه نوع بافتی دارد؟ این سنگ دارای دانه هایی با اندازه متوسط است که میتواند درشت هم باشد. این نوع سنگ بیش تر در رنگ های صورتی، سفید، طوسی و مشکی یافت می شود که وابسته به مواد موجود در سنگ است. جالب است بدانید موادی که در سنگ های آذرین وجود دارد باعث افزایش استحکام و مقاومت آن ها می شود که این به نوعی یک مزیت است.

برای استعلام قیمت سنگ گرانیت با ما تماس بگیرید.

ویژگی های سنگ گرانیت

این سنگ بسیار مقاوم است پس برای اماکنی که پر تردد اند بسیار مناسب و کارآمدند. وزن بالایی هم دارند.

 پس به طور کلی این سنگ 3 ویژگی اساسی دارد :

  1. استحکام بالایی دارد. چه در برابر مواد اسیدی و چه در برابر عواملی مانند تردد های بسیار
  2. برای اماکن پر رفت و آمد بسیار مناسب است.
  3. وزن بالایی دارد.
  4. قیمت آن مناسب است.

در کنار همه این موارد برای فرآوری آن باید هزینه زیادی پرداخت کرد. همچنین هزینه ساب آن هم بسیار بالاست. چون مقاومتش بالاست.

سنگ گرانیت و انواع آن

سنگ گرانیت و انواع آن

کاربرد سنگ گرانیت

سنگ گرانیت و انواع آن در بسیاری از محیط ها قابل استفاده است. میتوان به چند کاربرد آن اشاره کرد :

  • سینک روشویی
  • استفاده برای پله
  • نمای ساختمان ها
  • استفاده برای دیوار
  • سنگ فرش و کفپوش
  • آسانسور ها
  • اپن آشپزخانه

درجه سنگ گرانیت

ممکن است برای همه ما این سوالات پیش بیاید که چه عواملی در درجه بندی سنگ گرانیت و انواع آن تاثیر دارند؟ هر درجه بیانگر چیست؟ گرانیت چند درجه دارد؟ پس ادامه بحث را دنبال کنید.

سنگ فروشی اصفهان، سنگ هایی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار شما عزیزان قرار میدهد. با مراجعه به سایت ما می توانید شاهد تنوع محصولات باشید.

گرانیت 3 درجه دارد. عواملی که در درجه بندی تاثیر دارند میتوانند شامل رگه ها ، ضخامت، مواد داخل گرانیت، رنگ و حفره های درون آن و حتی کشوری که این سنگ را صادر می کند، باشند. حالا باید ببینیم این درجات چه چیزی را بیان میکنند و با هم چه تفاوتی دارند.

درجه 1 : این گرانیت در سطح ابتدایی قرار دارد و به تجاری معروف است. در سطح ابتدایی قرار دارد زیرا، یک ضخامت نازک و کمی دارد که باعث میشود برای محیط هایی که رفت و آمد زیادی دارند، مناسب نباشد و نباید در چنین اماکنی بکار رود. برای اینکه این صفحه شکسته نشود از یک تخته 3 لا استفاده میکنند. این گرانیت از قیمت ارزانی برخوردار است اما تنوع بالایی در رنگ دارد.

درجه 2 : این گرانیت در سطح متوسطی قرار دارد. به این معناست که ضخامت بیشتری نسبت به درجه 1 دارد. رنگ های این درجه از سنگ بسیار متنوع و خاص است. این نوع گرانیت از کشور برزیل صادر می شود.

درجه 3 :در سطح بالا قرار میگیرد. این گرانیت از بالا ترین کیفیت برخوردار است ک همین عاملی بر قیمت بالای این سنگ نسبت به درجات قبلی است.

گرانیت ها در دو نوع خارجی و داخلی(ایرانی) قابل دسترس اند. بهتر است چند مورد از گرانیت ها را بشناسید.

سنگ گرانیت خارجی

1- گرانیت مروارید آبی

این گرانیت از کشور نروژ به دست می آید. جزو زیبا ترین سنگ های گرانیت است که برای دیوار و کف پوش ساختمان ها بکار می روند.

سنگ گرانیت و انواع آن

سنگ گرانیت و انواع آن

2- گرانیت فیوژن

این سنگ هم از زیبایی خاصی برخوردار است. تمام رنگ های کرم، سبز، آبی، نارنجی، خاکستری، دودی و کمی سفید را دارد . انگار این رنگ ها به صورت ابر و بادی در سنگ نقش بسته اند. از کشور برزیل به دست می آید و به کشور های دیگر صادر می شود. برای دکوراسیون محیطی که دوست دارید می توانید از این سنگ استفاده کنید تا چشمان همه خیره شود.

3- سنگ گرانیت دلیکاتوس

ظاهری بسیار درخشنده، با رگه های تیره در زمینه ای سفید به چشم میخورد که برای استفاده در آشپزخانه، دیوار و کفپوش کاربردی است. این سنگ هم مانند فیوژن از کشور برزیل صادر می شود.

4- گرانیت آبی ولگا

این سنگ در دسته مقاوم ترین سنگ های گرانیت قرار دارد که برای نمای داخل و خارج ساختمان ها هم مناسب است. سایه های آبی و خاکستری در زمینه ای تیره (مشکی) قرار دارند. این سنگ را کشور اوکراین تولید میکند و در بازار عرضه می کند.

5- سنگ گرانیت سفید یخی

این سنگ زمینه روشن دارد که رگه های مشکی و سفید در آن بکار رفته اند. این سنگ را هم کشور برزیل تولید میکند. این نوع سنگ هم مانند سنگ های دیگر برای کفپوش و دیوار بکار می رود. هم در بیرون و هم در داخل ساختمان می توان از آن استفاده کرد.

6- سنگ گرانیت سفید آلاسکا

 با هم کشور برزیل در تولید این سنگ فعالیت دارد. این سنگ در دسته گران ترین سنگ ها قرار دارد. زیبایی خیره کننده و چشم نوازی هم دارد.

سنگ های گرانیت ایرانی

این نوع سنگ ها از تنوع کمتری برخوردارند. مهم ترین سنگ های گرانیت ایرانی شامل : گرانیت جنگلی بیرجند، خرمدره، مروارید مشهد، مشکی نطنز، قرمز یزد، سفید نطنز، نهبندان هستند. اکثر سنگ های گرانیت ایرانی در رنگ های صورتی، سبز، خاکستری، مشکی و قهوه ای تولید می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *