صادرات سنگ به کشور های خارجی

صادرات سنگ به کشور های خارجی

 

کشور ما یکی از کشور هایی است که از معادن سنگ زیادی برخوردار است. به همین دلیل ایران از کشور های مطرح در زمینه صادرات سنگ است. در کشور هایی که صادرات نفت ندارند، صادرات سنگ می تواند به درآمد کشور کمک کند و جزو مشاغل پر درآمد باشد. سنگ ها انواع مختلفی دارند و بسیار جذاب اند. در کشور ما ایران انواع سنگ های مرمر وجود دارد که از معادن نقاط مختلف ایران قابل استخراج است و طرفداران بسیاری دارد. سنگ های آنتیک و سنگ ها ساختمانی در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد و بازار پر رونقی دارد. سنگ در سبک زندگی ما جایگاه ویژه ای دارد. در ادامه می خواهیم درباره این جایگاه صحبت کنیم.

کارخانه سنگ اصفهان با داشتن انواع سنگ تراورتن اصفهان و سایر سنگ های با کیفیت اماده ارسال انواع سنگ به کشور های همسایه میباشد.

جایگاه سنگ در زندگی

سنگ از ابتدای زندگی انسان جایگاه ویژه ای در زندگی دارد. همه می دانیم که در ابتدا از سنگ برای روشن کردن آتش، شکار و …. استفاده شده. اما سنگ در ساخت مکانی امن برای انسان اهمیت خاصی دارد. اما استفاده از سنگ به این مقدار محدود نشد. بلکه با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی، سنگ در ساخت سنگ نما، سنگ های تزئینی، دکور و …. مورد استفاده قرار گرفته است و با خلاقیت و هنرمندی هنرمندان این سنگ ها شکل های زیبایی به خود می گیرند. کسی را نمی توان پیدا کرد که سنگ را دوست نداشته باشد. تمامی انسان ها سنگ را دوست دارند و به آن جذب می شوند. همین دلایل باعث می شود تا همانطور که در بالا گفتیم، صادرات سنگ توجه بسیاری را به خود معطوف کند. اما صادرات سنگ مزایا و معایبی هم دارد.

سختی های صادرات سنگ

سنگ در تمامی نقاط دنیا طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی هستند که به این کار روی آورده اند. سنگ یکی از عناصر در طبیعت است که به انسان انرژی و احساس خوبی را القا می کند. همین دلیل باعث شده تا صادرات سنگ و سرمایه گذاری در آن موفقیت زیادی را با خود به همراه دارد. در ایران، انواع سنگ ها مرمر ، تراورتن، گرانیت و …. در جهان صادر می شود. اما در طی این کار سختی ها و موانعی وجود دارند. یکی از مهم ترین مشکلاتی که در صادرات سنگ وجود دارد، مانع های گمرک و کار های اداری برای صادرات این کالای ارزشمند است. برای آنکه بتوان صادرات سنگ را به راحتی انجام داد و موانع را بر طرف کرد باید از شرکت هایی که در این زمینه ها فعال هستند مشاوره گرفت.

صادرات سنگ

 

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به صادرات سنگ ها علاقه مندید، باید مراحلی را طی کنید. گام هایی که باید برای این کار طی کنید، به شرح زیر می باشند :

  • در گام اول باید هدف از صادرات این کالا را بدانید. و بدانید که می خواهید با انجام این کار به چه نتیجه ای برسید. همچنین هدف از صادرات سنگ به کشور های مختلف هم متفاوت است. پس در ابتدا باید پاسخ این سوالات را برای خود مشخص کنید.
  • در ادامه باید ریسک های موجود در صادرات سنگ را بشناسید. دانستن این ریسک ها کمک می کند تا آماده هر ریسکی باشید.
  • ابتدا باید مشتری پیدا کنید بعد صادرات را انجام دهید.
  • بعد از آنکه مشتری خود را پیدا کردید، باید با آن مشتری تفاهم نامه و قراردادی بنویسید. بعد از آن کالای مورد نظر را آماده کنید. برای آماده سازی کالا باید نکاتی را در نظر گرفت. چراکه سنگ می شکند و باید از وسایلی برای بسته بندی آن استفاده کرد.
  • هزینه هایی که می شود را حتما یادداشت کرده و برآورد کنید. همچنین باید حتما درآمد و هزینه را یادداشت کنید تا سود و زیانی که می کنید را بررسی کنید.

سنگ های صادراتی

سنگ های زیادی توسط شرکت های مختلفی صادر می شوند. سنگ های ساختمانی که جزو پرطرفدار ترین سنگ های صادراتی اند ، عبارتند از :

  • سنگ تراورتن

این سنگ، سنگی تزئینی است و از سنگ های آهکی متخلخل است. جالب است بدانید که این سنگ از رسوب های چشمه های آب گرم بوجود می آید. همچنین روی این سنگ حفره هایی دیده می شود که به علت گاز های محبوس در این آب گرم ها می باشد. این سنگ از بهترین سنگ هاییست که می توان در ساخت و ساز استفاده کرد. با تنوع زیادی که سنگ تراورتن دارد، برای کف استخر، دیوار و نمای ساختمان و ….. به راحتی استفاده می شود.

سنگ تراورتن محمود اباد که بیشترین صادرات را از ایران به سایر کشورها دارد از جمله این سنگ هاست.

سنگ دره بخاری اصفهان

  • سنگ گرانیت

سنگ گرانیت سنگی از طبیعت است که برای همه انسان ها جذابیت زیادی دارد. سنگ گرانیت مرواریدی از محبوب ترین و مشهور ترین سنگ های گرانیت در ایران است. این سنگ جذاب در چندین رنگ وجود دارد. از انواع زیادی که این سنگ دارد، می توان به عنوان سنگ بولارد، سنگ جدول، سنگ گرانیت طولی، سنگ حکمی، سنگ پله، سنگ کوبیک و … استفاده کرد. از هر کدام از این نوع سنگ های گرانیت برای موارد خاصی استفاده می شود. برای  مثال سنگ بولارد در معابر و در سطح شهر استفاده می شود، از سنگ پله همانطور که از نامش معلوم است برای پله ها در ساختمان ها استفاده می شود.

  • سنگ مرمر

سنگ مرمر یک سنگ است که از دگرگونی آهک بوجود آمده است. این سنگ در ساخت یکی از مشهور ترین بنا ها یعنی تاج محل بکار رفته است. در هنر مجسمه سازی، پله ها، ستون ها و….. هم از این سنگ استفاده می شود. به سنگ های مرمر معمولی، انیکس می گویند که نور را عبور می دهد.

صادرات سنگ از ایران

 

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم ایران از کشور های بزرگ در زمینه صادرات انواع سنگ به دنیا است. اما باید بدانید که همه کشور ها سنگ های خاصی را وارد می کنند و سنگ هایی که به قطر صادر می شود با سنگ هایی که به روسیه صادر می شود، متفاوت است. در میان کشور ها می خواهیم به قطر، روسیه و عمان بپردازیم.

صادرات سنگ به قطر

قطر کشوری است که با ایران از راه آبی ارتباط دارد. سنگ تنها کالایی نیست که ایران به قطر صادر می کند. این دو کشور کالای نفتی و غیر نفتی زادی را تبادل می کنند. قطر سنگ هایی که برای واردات انتخاب کی کند، آهک و چدن است. همچنین در میان سنگ های ساختمانی، سنگ تراورتن و مرمر و گرانیت هم به این کشور صادر می شود.

صادرات سنگ به عمان

این کشور هم مانند قطر با ایران از راه آبی در ارتباط است. از سنگ هایی که از ایران به عمان صادر می شوند می توان آهک و چدن را نام برد.

صادرات سنگ به روسیه

کشور دیگری که ایران به آن سنگ صادر می کند، روسیه است. این کشور اغلب سنگ های مرمر و تراورتن را از کشور ما خریداری می کند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *