مزایا و معیب سنگ ترامیت

مزایا و معیب سنگ ترامیت

مزایا و معایب سنگ ترامیت

سنگ ترامیت مثل بسیاری از سنگ ها در کار های ساختمانی بسیاری مورد توجه است. فکر می کنید این سنگ چه نوع سنگی است، چه کاربردی دارد؟ آیا مزایا و معایبی هم در آن وجود دارد؟ انواع متفاوتی دارد؟ ویژگی آن چیست و چه مشخصاتی دارد؟ همه این ها سوالاتی است که درباره این سنگ پیش می آید. ما اینجا هستیم تا شما را با این سنگ و هرچه باید درباره این سنگ ترامیت دانست، به شما بگوییم. پس با ما همراه باشید.

سنگ ترامیت از دیگر محصولات شرکت ماست که با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به شما هموطنان عزیز به فروش می رسد.پس با ما در ارتباط باشید تا از قیمت ها و نحوه سفارش مطلع شوید.

کارخانه سنگ ترامیت در اصفهان و ارسال ان به سراسر کشور از جمله افتخارات ماست که توانستیم سنگ ترامیت را به سراسر ایران ارسال کنیم.

سنگ ترامیت چیست؟

این سنگ ترکیبی از سنگ تراورتن و سنگ مرمریت است. برخی هم می گویند از خاک رس و ماسه بوجود آمده و در دسته سنگ های رسوبی قرار دارد. سنگ ترامیت از آهک بالایی برخوردار است. چرا این سنگ آهک بالایی دارد؟ چون در برابر دمای بالا و فشار قرار نداشته. همچنین این نوع سنگ از وزن کمی بهره مند است که باعث می شود فشاری به جایی که آن را نصب کرده ایم وارد نکند. در مباحث بعدی به مزایا و معایب سنگ ترامیت می پردازیم.

مزایا و معیب سنگ ترامیت

مزایا و معیب سنگ ترامیت

سنگ ترامیت چه ویژگی دارد؟

این سنگ هم مانند بسیاری از سنگ هایی که در دنیا استخراج و استفاده می شوند، ویژگی های خودش را دارد.

  • این سنگ به طور معمول در رنگ های کرم و سفید وجود دارد.
  • این سنگ بسیار به سنگ تراورتن به علت رنگ روشنی که دارد، شبیه است.
  • در بسیاری از موارد می توان از این سنگ بجای تراورتن استفاده کرد.
  • از مهم ترین نوع سنگ ترامیت، میتوان به سنگ ترامیت بوکان اشاره کرد. این سنگ زمینه ای کاملا یکدست با رنگ روشن دارد و هیچگونه رگه ای در آن مشاهده نمی شود.
  • قیمت این سنگ بسیار مناسب است.
  • از پر استفاده ترین سنگ ها برای کار های ساختمانی است.
  • این سنگ مقاومت پایینی دارد.
  • میزان جذب آب ، برای سنگ یک فاکتور بسیار مهم است که باید به آن دقت کرد. سنگ ترامیت آب را به شدت جذب می کند.

کاربرد سنگ ترامیت

  • این سنگ به خاطر جذب آبی که دارد برای استفاده د محیط های مرطوب و نمناک پیشنهاد نمی شود و بهتر است از این سنگ در محیط های خشک و بدون رطوبت استفاده کرد.
  • برای کف پوش و دیوار های پارکینگ، نمای داخلی ساختمان و دیوار پوش داخل ساختمان بسیار مناسب است.
  • امروزه تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و می توان با استفاده از روش هایی مقاومت این سنگ را افزایش داد و جذب آب را هم در این سنگ کاهش داد. یکی از این روش ها رزین است. با استفاده از رزین میتوان مقاومت سنگ های ترامیت را زیاد کرد و برای محیط های شلوغ و پر تردد هم از این نوع سنگ استفاده کرد.

درجه بندی سنگ ترامیت

مگر سنگ های ترامیت هم درجه بندی می شوند؟ باید بگوییم که بله . این سنگ هم در چند درجه قرار دارد. بعد از این که این سنگ فرآوری شد به چند درجه تقسیم بندی می شود. درجه دو، درجه یک، درجه ممتاز، درجه سوپر. از درجه دو می توان در قسمت هایی از ساختمان که خیلی دید ندارند استفاده کرد. هرچه سنگ فرآوری شده از کیفیت بالایی برخوردار باشد، به درجه سوپر نزدیک تر می شود. درجه سوپر یعنی کیفیت سنگ بی نظیر و بسیار بالاست و جنس مرغوبی است. مزایا و معایب سنگ ترامیت هم میتوانند در این درجه بندی تاثیرگذار باشند.

مزایا و معیب سنگ ترامیت

مزایا و معیب سنگ ترامیت

مزایای سنگ ترامیت چیست؟

این سنگ از مزایای زیادی برخوردار است که در اینجا به چند مورد آن می پردازیم.

  1. رنگ زیبا : این سنگ از رنگ روشن و طاهری زیبا بهره من است که این رنگ باعث تمیزی و پاکیزگی آن شده. کسانی که به سنگ های یکدست و بدون رگه علاقه دارند می توانند این سنگ را از سنگ ترامیت اصفهان تهیه کنند و برای هر جایی که میخواهند، بکار برند.
  2. انعطاف پذیری : این سنگ قابلیت این را دارد تا به راحتی و زیبایی برش داده شود و در اشکال دلخواه مورد استفاده قرار بگیرد.
  3. صیقل پذیری : این سنگ از جمله سنگ هایی است که میتوان آن را صیقل داد. ترامیت را میتوان تا حد متوسط صیقل داد.
  4. قیمت مناسب : این سنگ بخاطر قیمت بسیار مناسبی که دارد، اغلب مورد توجه ساختمان سازانی است که از سنگ در سازه ها و ساختمان های خود استفاده می کنند. اگر کسی با بودجه کم میخواهد سنگی تهیه کند، میتواند این نوع سنگ را انتخاب کند.

معایب سنگ ترامیت

  1. جذب بالای آب : متاسفانه این سنگ آب و رطوبت را به مقدار زیادی جذب می کند. چرا اینقدر رطوبت را جذب می کند؟ بخاطر آهک موجود در آن جذب آب در ترامیت زیاد است. که همین باعث می شود تا به مرور زمان سنگ خرد شود.
  2. مقاومت پایین در برابر ضربه : سنگ ترامیت بخاطر تراکم کمی که دارد در مواجه با ضربه و فشار مقاومت کمی از خودش نشان می دهد. پس برای اماکنی که شلوغ و پر از رفت و آمدند ، نباید از این سنگ استفاده کرد.
  3. مقاومت و دوام پایین در برابر عوامل محیطی : یکی دیگر از معایب این سنگ، این است که در برابر آلودگی، مواد اسیدی، یخبندان و هر عامل محیطی که فکرش را بکنید، دوام کمی درد. گاهی خرد و گاهی لکه می شود.

انواع سنگ ترامیت

این نوع سنگ در ایران در انواع مختلفی وجود دارند :

  1. سنگ ترامیت بوکان (از معروف ترین سنگ های ترامیت می باشد)
  2. سنگ ترامیت سمیرم
  3. سنگ ترامیت میاندوآب
  4. سنگ ترامیت بوژان
  5. سنگ ترامیت اسلام آباد
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *