ویژگی های سنگ تراورتن

سنگ تراورتن چیست؟

ویژگی های سنگ تراورتن

تراورتن یک سنگ رسوبی است که به عنوان سنگ آهک تشکیل می شود و توسط چشمه آب گرم ایجاد می شود. سنگ تراورتن از رسوبات کلسیم تشکیل شده است. با این حال، تفاوت اصلی بین سنگ تراورتن اصفهان و سایر سنگ های طبیعی در تشکیل سنگ، سختی سنگ و ظاهر آن است. مقاومت بالا در برابر عوامل خارجی یکی از ویژگی های سنگ تراورتن است. از سنگ تراورتن بیشتر به عنوان کاشی برای کف، دیوارها، رویه های روکش استفاده می شود. با توجه به کیفیت بالای این نوع سنگ ها، برای پروژه های داخلی و خارجی از آن زیاد استفاده می شود.

انواع مختلف سنگ تراورتن

بسته به پروژه های نهایی مدلسازی، سنگ تراورتن را می توان در اشکال مختلف استفاده کرد. با توجه به نوع محصول، اندازه و ضخامت آن ها، این نوع سنگ ها با یکدیگر متفاوت هستند.

1-کاشی تراورتن صیقلی : این محصول دارای سطح صافی است در نتیجه به آن ظاهر زیبایی می بخشد و باعث شده مانند سنگ مرمر به نظر برسد. از آن بیشتر برای مناطق تجاری استفاده می شود، از نصب آن در فضاهای باز خودداری کنید زیرا بسیار سطح لغزنده ای دارند.

2-کاشی تراورتن تراش خورده : کاشی های خرد شده کمی جلا داده می شوند، در نتیجه سطح صاف و صیقلی کمی دارند. این محصول دارای سطح مات صاف و درخشندگی کم هستند. از آن ها به عنوان کاشی در کف، حمام، دوش، فضاهای باز مانند استخر استفاده می شود.

ویژگی های سنگ تراورتن

3-کاشی سنگ تراورتن : این محصول با سنگ های دیگر سایش پیدا می کند، این فرآیند 3 تا 5 هفته ممکن است طول بکشد تا به نتیجه دلخواه برسد. ظاهر این کاشی ها قدیمی است و از آن بیشتر برای فضاهای باز استفاده می شود.

4-کاشی تراورتن برس دار : این کاشی ها دارای سطح مات و ظاهری خشن هستند. این محصول از ظریف ترین رنگ ها، در بین انواع کاشی تراورتن تشکیل شده است.

قیمت سنگ تراورتن اصفهان را از ما بخواهید.

تغییر رنگ سنگ تراورتن

هر کاشی یا سنگ تراورتن دارای رنگ آمیزی منحصر به فردی است. تراورتن در رنگ های مختلف از خاکستری تا طلایی موجود است. رنگ های تراورتن به طور طبیعی با ترکیبات شیمیایی و معدنی و تحت فشار زیاد و طی مدت زمان طولانی، شکل می گیرد. علت تفاوت در رنگ های این نوع سنگ، در مواد معدنی است که در مجاورت سنگ آهن جذب می کند. هنگامی که ذخایر آهن در مجاورت ذخایر تراورتن قرار می گیرد، اکسید آهن رنگ را به سنگ منتقل می کند و باعث به وجود آمدن تغییرات جزئی و اغلب خیره کننده می شود. بسیاری از ذخایر معدنی دیگر نیز می توانند به رنگ تراورتن کمک کنند.

ویژگی های سنگ تراورتن

نحوه نصب سنگ تراورتن

تراورتن را می توان با استفاده از روش های خشک و یا گلی نصب کرد. تراورتن خشک شده یک روش نصب آسان است که برای کسانی که در آب و هوای گرم زندگی می کنند بسیار مناسب است. کسانی که در آب و هوای سردتر و شمالی زندگی می کنند باید از روش گل و لای استفاده کنند، که به محافظت از کاشی ها و سنگ فرش ها در چرخه یخ زدایی در زمستان کمک می کند. در طول این چرخه، سنگ فرش ها آب منجمد شده را جذب می کنند و به سنگ ها فشار می آورند و در نهایت باعث شکستگی می شوند. اگر سنگ تراورتن را به درستی نصب کنید، احتمال شکستگی آن غیر ممکن است.

مزایای سنگ تراورتن

استفاده از کاشی یا سنگ فرش تراورتن برای پروژه بازسازی منزل خود می تواند مزایای متعددی را به همراه داشته باشد.

1-سنگ تراورتن طبیعی، زیبا و شیک است و ظاهری کلاسیک برای خانه های شما ایجاد می کند.

2-این نوع سنگ از دوام بالایی برخوردار است در نتیجه با گذشت زمان نمی شکند و فرسایش پیدا نمی کند.

3-یکی از ویژگی های سنگ تراورتن استفاده از آن به عنوان مصالح ساختمانی مقرون به صرفه است.

4- تراورتن همچنین در برابر لغزش مقاوم است، به این معنی که می توان آن را با خیال راحت در حمام و حوالی حوضچه استفاده کرد.

5-سنگ تراورتن دارای کیفیت بالایی است و در برابر لکه ها از خود مقاومت بالایی نشان می دهد، برای زیبا ماندن این نوع سنگ ها بهتر است از آن ها مراقبت کنید.

6-این نوع سنگ در برابر شرایط آب و هوایی شدید، مقاوم هستند به همین علت از آن ها برای کفپوش داخلی و خارجی استفاده می شود. از سنگ تراورتن به عنوان سنگ فرش برای مسیر باغ ها، دیوارهای حایل استفاده است.

معایب سنگ تراورتن

1-سنگ های تراورتن سنگین هستند به همین دلیل برای نصب آن نیاز به زمان بیشتری است.

2-نگهداری آن ها پیچیده است چون دارای منافذ میکروسکوپی هستند که می تواند به مایع ریخته شده اجازه نفوذ به داخل درزها را بدهد.

3- تراورتن با مواد اسیدی بسیار واکنش پذیر است. این نوع سنگ کربنات کلسیم است و به محض واکنش با آن ها، به صورت لکه ای دائمی باقی می ماند.

4- تراورتن ممکن است فاقد یکنواختی باشد. هر کاشی از نظر ظاهر، رنگ، رگه ها یا حتی سایه ها از یکدیگر منحصر به فرد است.

برای اطلاع بیشتر از قیمت انواع سنگ ها، به فروشگاه سنگ اصفهان مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *