کاربرد سنگ گرانیت

کاربرد سنگ گرانیت

کاربرد سنگ گرانیت بسیار گسترده می باشد. معمولا بیشتر برای تزئین کردن دکوراسیون داخلی و مستحکم کردن بنا از این نوع سنگ سخت استفاده می کنند. سنگ های گرانیتی دارای رنگبندی متنوعی بوده و حتی تقسیم بندی آن ها نیز بر اساس رنگبندی آن صورت می گیرد. به همین دلیل است که دست خریداران همواره برای انتخاب رنگ مورد نظرشان باز می باشد. در ادامه مطالب در رابطه با ویژگی ها و کاربردهای این نوع سنگ بیشتر سخن خواهیم گفت.

فروش سنگ گرانیت از بزرگترین فروشگاه سنگ گرانیت در اصفهان.با ما تماس بگیرید.

سنگ گرانیت چه نوع سنگی است؟

سنگ گرانیت یک نوع سنگ آذرین دگرگونی می باشد و دارای بافتی با دانه‌های درشت و متوسط است. سنگ گرانیت از لحاظ رنگ بندی نیز جزو سنگ هایی است که دارای تنوع بالا بوده و خریداران می توانند آن را با رنگ های مختلف خریداری کنند. سنگ گرانیت یک نوع سنگ سنگین وزن بوده و دارای استحکام بسیار بالایی است. معمولاً از این نوع سنگ به منظور زینت بخشیدن به بنا و همچنین محکم کردن آن استفاده می شود. البته کاربرد سنگ گرانیت بسیار گسترده تر است که در ادامه مطالب آن را برای شما بازگو خواهیم کرد.

بهترین سنگ گرانیت در اصفهان را از ما بخواهید.

مهمترین کاربردهای سنگ گرانیت

لازم به ذکر است که سنگ گرانیت یک نوع سنگ آذرین پرکاربرد می باشد. کاربرد سنگ گرانیت بیشتر به دلیلی زیبایی خاص و تنوع رنگی بالایی آن است.
معمولاً از این نوع سنگ در پله های ساختمان ها، سنگ فرش کردن پیاده رو شهرها، کف پوش کردن پارکینگ ها و راهرو ها، دیوار پوش کردن راهروها و پلکان، جهت سینگ ظرفشویی،  پیشخوان آشپزخانه، پلکان محوطه سازی و غیره استفاده می شود.
بهترین نوع سنگ آذرین سنگ گرانیت مشکی نطنز، زاهدان، تویسرکان همدان و خراسان جنوبی است. تنوع معادن سنگ گرانیت در ایران بسیار بالا بوده و در شهرهای بسیاری این محصول را می ‌توان یافت. منتهی نوع سنگ گرانیت شهرهای نامبرده از کیفیت و تقاضای بیشتری در بازار بهره‌مند است.
همچنین برای تزیین نمای استخر و سونا نیز از این نوع سنگ استفاده می شود. اما باید هنگام به کار بردن آن نکات ایمنی مربوطه را رعایت کرد. زیرا این سنگ دارای آهن است و قرار گرفتن آن در معرض رطوبت و آب آن را مستعد زنگ زدن می‌کند.
معمولاً در ۲۰ سال پیش از این نوع سنگ بیشتر برای نما استفاده می ‌شد. اما به دلیل سنگین بودن آن نیاز به مصالح بیشتری جهت استفاده آن در سنگ نما و افزایش وزن ساختمان و همچنین پایین بودن میزان چسبندگی این سنگ تمایل به استفاده از سنگ گرانیت امروزه برای نما کاهش یافته و بیشتر از سنگ های تراورتن استفاده می شود.
البته امروزه برای استفاده سنگ گرانیت در نما به جای استفاده از مصالح ساختمانی مانند سیمان و بتن از پیچ و مهره استفاده می ‌کنند.

 مهم ترین ویژگی های سنگ گرانیت

همانطور که گفتیم سنگ گرانیت یک نوع سنگ آذرین است. معمولاً سنگهای آذرین از سرد شدن توده های مذاب آتشفشان ها به وجود می آیند. به همین دلیل هست که از مقاومت و سختی بسیار بالایی برخوردار هستند.  بنابراین سنگ آذری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و یک نوع سنگ سخت با طول عمر بالا می باشد. حتی می توان گفت که کاربرد سنگ گرانیت بیشتر به دلیل همین ویژگی سخت و استحکام بالایی است که دارد.
همچنین سنگ گرانیت به دلیل داشتن تنوع رنگ بالا یک زیبایی خیره کننده خاصی را دارد که همین زیبایی او باعث شده است استفاده آن در صنعت ساخت و ساز از رونق خوبی بهره مند باشد.
دیگر ویژگی سنگ گرانیت این است که در برابر خوردگی از خود مقاومت خوبی را نشان می دهد. به طور کلی سنگ های گرانیت نسبت به سنگهای آهکی دارای سختی بیشتر و یکنواخت تری هستند.

مهمترین مزایای سنگ های گرانیت

با توجه به مطالبی که در مباحث قبلی ارائه شد می توانیم نتیجه بگیریم که یکی از مهمترین مزایای سنگ های گرانیت سخت و محکم بودن بافت این سنگ ها می باشد.  به همین دلیل هم هست که در صنعت ساخت و ساز به وفور مورد مصرف قرار می گیرند.
همچنین سنگ های گرانیت در مقابل خط و خش بسیار مقاوم بوده و این عامل سبب شده است که استفاده از آن برای دکوراسیون داخلی منازل بسیار مورد توجه قرار بگیرد.
مقاومت خوب سنگ های گرانیت در برابر خط و خش و همچنین سطح دوام بالا در برابر فشار و ضربه سبب گشته که بیشترین کاربرد این سنگ به عنوان سنگ فرش در مناطقی که رفت و آمد در آن زیاد هست باشد. همچنین سنگ گرانیت در برابر نفوذ آب به بافت آن بسیار مقاوم بوده و در معرض آب قرار گرفتن آن هیچ نوع آسیبی به بافت آن می زنند.
منتهی به دلیل این که مقادیر بالایی آهن در ترکیبات این سنگ وجود دارد ممکن است در اثر قرار گرفتن در رطوبت تغییر رنگ بدهد. زیرا آهن موجود در آن شروع به زنگ زدن کرده و رنگ طبیعی آن را از بین میبرد.
دیگر ویژگی سنگ گرانیت این است که در مقابل خوردگی بسیار مقاوم است. این سنگ دارای طرح های بی نظیری بوده و جهت به کار بردن آن در صنعت و ساخت و ساز به دلیل همخوانی داشتن با سایر مصالح ساختمانی و قابلیت استفاده در کنار دیگر مصالح دیگر همچون شیشه، چوب و فولاد او را در بین سنگهای ساختمانی در جایگاه ویژه قرار داده است.
سنگ ‌های گرانیت جزو محصولات تجدید پذیری هستند و امکان بازیافت آن ها وجود دارد.  بنابراین به کار بردن آنها هیچ تعارضی با محیط زیست نداشته و یکی از دوستدار محیط زیست می باشد.
یکی از پرکاربردترین نوع سنگ های گرانیتی سنگ گرانیت مشکی است. زیرا نسبت به دیگر انواع سنگ گرانیت از استحکام بیشتری بهره مند هست. و هر چقدر میزان نیره گی این سنگ  بالاتر باشد از درصد سختی بیشتری نیز بهره مند هست.

فروشگاه سنگ اصفهان با داشتن چندین کارخانه سنگ در اصفهان اماده فروش و ارسال کلسه سنگهای با ارزش از اصفهان به سراسر کشور با بهترین قیمت را دارد.با ما تماس بگیرید و از مجموعه ما دیدن فرمایید.

قیمت سنگ گرانیتی

سنگ تراورتن جزو سنگ‌های گران قیمت بوده و همین عامل موجب شده است که فقط اقشار خاصی امکان استفاده و بهره بردن از آن را داشته باشند. همانطور که در مطالب قبلی نیز گفتیم سنگ های گرانیت جزو آن دسته از سنگ هایی هستند که از سختی بالایی برخوردارند و همین عامل سبب شده است که برش و فرآوری آنها زمانبر و هزینه ‌بر باشد بنابراین این عامل تأثیر منفی بر قیمت این سنگ ها گذاشته و به شکل قابل‌ ملاحظه ای قیمت شان را بالا میبرد.
در عوض مقاومت بالایی که این سنگها در برابر شکست و خط و خش داشته و همچنین زیبایی و تنوع رنگ آن ها ارزش صرف هزینه برای خریدشان را دارد.  اگر از لحاظ تامین بودجه و شرایط مالی و موقعیت خوبی قرار دارید. هرگز این سنگ ها را به دلیل گران بودن کنار نگذارید زیرا مزایای که سنگهای گرانیت دارند و همچنین زیبایی بی نظیری که به منزل و محل سکونت و محل کار شما می بخشند دارای ارزش بالایی است.

باربری اصفهان اماده خدمات در انجام حمل کلیه بارها از اصفهان به سایر نقاط کشور میباشد.شما میتوانید برای حمل سنگ به کلیه نقاط با تضمین کامل تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *