تفاوت سنگ اسلب و تایل

تفاوت سنگ اسلب با سنگ تایل

تفاوت سنگ اسلب با سنگ تایل اغلب در ابعاد و ضخامت آن ها می باشد. به نحوی که سنگ اسلب معمولا با ابعاد و ضخامت بیشتری نسبت به سنگ تایل به بازار عرضه می گردد. همچنین خریداران این محصول قادر هستند پس از خرید آن را مورد ساب زدن قرار دهند. درصورتی که سنگ تایل پس از برش و عرضه به بازار تقریبا غیر قابل تغییر است. بطور کلی این نوع سنگ از نظر کیفیت تفاوت چندانی ندارند و تفاوت اساسی آن در نحوه فرآوری و عرضه آن به بازار است. لطفا در صورت تمایل تا انتهای مطالب با ما همراه شوید تا در رابطه با تفاوت های این مخصول بیشتر بدانید.

فروش سنگ اسلب در اصفهان در بزرگنرین کارخانه سنگ اسلب اصفهان با بهترین قیمت و کیفیت.برای تماس با ما کلیک کنید.

سنگ تایل چیست؟

سنگ ‌های تایل جزو رایج ‌ترین سنگ ‌هایی ساختمانی می باشند که تقریبا همه ما در  نما و دکوراسیون خانه‌ هایمان حداقل یک یا چند مورد از انواع آن را می توانیم مشاهده کنیم.

در واقع سنگ تایل در ساختمان سازی کاربرد زیادی داشته و علت اصلی آن نیز ابعاد متغیر و قابل سفارش این سنگ ‌ها می باشد. معمولا از سنگ های تایل اغلب برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه های استفاده می گردد. به عبارت دیگر سنگ تایل اغلب جنبه تزئینی دارد. همچنین سنگ تایل انعطاف پذیری خوبی داشته و به همین دلیل بکار بردن آن در دکوراسیون داخلی منازل نیاز به بندکشی ندارد.

سنگ تایل در برابر حرارت از دوام مقاومت بالایی بهره مند بوده و در برابر حرارت تغییر رنگ و شکل نمی دهند. معمولا متقاضیان سنگ ‌های تایل قادر هستند این نوع سنگ را به شکل مربع در ابعاد استاندارد خریداری کنند. رایج ترین ابعاد سنگ های تایل در بازار شامل 40 × 40، 50 × 50، 60 × 60 و 80 × 80 بوده که اغلب متناسب با نیاز مشتری در کارخانه های سنگ بری بریده شده و در اختیار او قرار می گیرد.

البته در صورتی که برخی از افراد ابعاد و اندازه خاصی به غیر از موارد ذکر شده از سنگ تایل را در نظر داشته باشند می‌ توانند ابعاد دلخواه را از کارخانه های سنگ بری سفارش دهند.

مهمترین انواع سنگ تایل در بازار شامل مرمر، مرمریت، گرانیت، سنگ آهک، تراورتن، سند استون، سفال، انیکس، کوارتز می باشد. خریداران می توانند هر کدام از این سنگ ها را با ابعاد دلخواه سفارش داده و خرید کنند.

 

سنگ اسلب چیست؟

 

سنگ اسلب یک نوع سنگ ساختمانی است که دارای ابعاد بسیار بزرگی می باشد. به نحوی که این نوع سنگ ها را حتی می توان در ابعاد ۱۲۰*۲۲۰ سانتی متر و بیشتر به راحتی در بازار یافت.

به طور کلی سنگ ها حین استخراج از معادن دارای ابعاد بسیار بزرگی هستند. برای استفاده راحت و همچنین حمل و نقل آسان آنها پس از استخراج به کارخانه های سنگ بری ارسال می شوند. سپس در این کارخانه ها آن ها را با ابعاد و اندازه های متنوع و متناسب با نیاز و تقاضای بازار برش می دهند.

معمولا از سنگ اسلب بیشتر برای کفسابی استفاده می شود. زیرا به کار بردن سنگ اسلب و سپس سنگ  ساب کردن آن موجب می گردد، زیبایی آن دو چندان ‌شود.

کشور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد دارای بزرگترین معادن سنگ های اسلب بوده و سالانه مقادیر بلایی از این نوع سنگ به خارج صادر می کند. صادراتی بودن سنگ اسلب باعث شده تا تولید و عرضه این سنگ ساختمانی بسیار حائز اهمیت کردد.

در سنگ های اسلب  ضخامت و شفافیت بسیار مهم است. به همین دلیل برای داشتن ضخامت دقیق و شفافیت ایده آل باید با دقت بسیار بالا ساب زده شودند. همچنین اندازه برش آن نیز باید یکنواخت و بسیار دقیق باشد تا کیفیت و شرایط لازم برای صادرات را داشته باشند.

سنگ های اسلب بیشتر مناسب برای کف ساختمان، به عنوان سنگ تزئینی در دیوارها، به صورت دور بر در فضای لابی ها، سالن های کنفرانس، دیوارهای سالن منازل است.

به طور کلی سنگ اسلب دارای ابعاد و اندازه بزرگ بوده و ضخامت استاندارد آن ۲ سانتی متر می باشد. مهمترین ویژگی سنگ های اسلب شامل، چسبندگی بالا، تنوع بالا در رنگ و زیبایی، نگهداری آسان، سخت بودن، داشتن مراحل تولید و برش راحت، قیمت بسیار بالا است. همچنین مهمترین انواع سنگ اسلب شامل؛ اسلب گرانیت، سنگ اسلب گواترز، سنگ اسلب مرمر طبیعی، سنگ اسلب تراورتن و سنگ اسلب اونیکس می باشد.

 

تفاوت سنگ اسلب با سنگ تایل چیست؟

 

۱- معمولا سنگ اسلب بعد از برش از سنگ کوپ دوباره دست‌ خوش تغییر می شود. اما سنگ های تایل فرآورده‌ نهایی فرآیند سنگ ‌بری در کارخانه ها بوده و بعد از برش دیگر مورد تغییر و تحول خاصی قرار نمی گیرند. به عبارت دیگر سنگ تایل یک سنگ‌ سایز شده استاندارد بوده و دیگر پس از خروج از کارخانه قابلیت تغییر ندارد.

 

۲- دیگر تفاوت سنگ تایل و اسلب مربوط به اندازه و کیفیت آن‌ ها می باشد. به نحوی که سنگ ‌های بزرگ‌ که دارای کیفیت بالای نیز هستند تبدیل به اسلب شده و دیگر سنگ ها که دارای ابعاد کوچکتری می باشند به عنوان سنگ تایل وارد کارخانه های سنگ بری می شوند.  البته نا گفته نماند سنگ تایل نیز کیفیت مطلوبی دارد. منتهی ابعاد آن نسبت به اسلب کوچک هست.

 

۳- لازم به ذکر است که کیفیت خوب سنگ تایل و دقت برش بالای آن و همچنین قیمت مقرون به صرفه ای که دارد دارای طرفداران زیادی در بازار می باشد.

 

۴- سنگ های اسلب برخلاف سنگ تایل، قابلیت تبدیل به سنگ تایل و ابعاد کوچکتری را دارند. به نحوی که اگر سفارش دهنده کیفیت خاصی از سنگ تایل را مد نظر داشته باشد، می‌تواند از کارخانه بخواهد آن را از سنگ اسلب تهیه کرده و در اختیار او قرار دهد.

البته باید متذکر شویم که این کار خالی از عیب نبوده و ممکن است موجب پرتی سنگ بری زیاد ‌شود و در نتیجه قیمت آن بسیار بالاتر از محاسبات متقاضی تمام شود.

 

۵- دیگر تفاوت سنگ اسلب و سنگ تایل در ضخامت آن ها است. به نحوی که ضخامت سنگ‌های تایل نسبت به سنگ اسلب کمتر بوده و از نظر ضخامت به سنگ اسلب که عموماً 2دارای  سانتیمتر ضخامت است نمی رسد.

۶- قیمت سنگ تایل نسبت به سنگ اسلب در بازار ارزان تر بوده و از همین رو میزان تقاضای بالا و در نتیجه بازار فروش خوبی دارد.

فروشگاه سنگ اصفهان با داشتن انواع سنگ های ساختمانی و لوکس اماده ارائه سنگ مورد نیاز شما در سراسر ایران میباشد.

باربری سنگهای بین شهری باید به دلیل ارزش بالای سنگ ها با دقت لازم انجام شود که به هیچ عنوان ضربه ای به سنگ وارد نشود.باربری اصفهان با داشتن نیروهای مجرب اماده انجام کلیه خدمات از اصفهان به سایر شهرها میباشد.برای تماس باربری و استعلام قیمت باربری اصفهان کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *