تفاوت بین سنگ گرانیت و تراورتن چیست؟

تفاوت بین سنگ گرانیت و تراورتن چیست؟

اگرچه هر دو سنگ هستند و هر دو از روی زمین استخراج می شوند، اما گرانیت و سنگ تراورتن بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. گرانیت در اعماق گوشته زمین در دمای بسیار بالا شکل می گیرد و سنگی بسیار سخت و محکم است که از مواد معدنی متبلور ساخته شده است. اما سنگ تراورتن به عنوان رسوبات- اسکلت و صدف حیوانات، بقایای گیاهی، سیلت – در انتهای آب ها شروع می شود و پس از میلیون ها سال، آن را به سنگ تبدیل می کند. از آنجا که جزء اصلی آن کلسیم است، می تواند تحت تأثیر اسیدهایی مانند سرکه و مرکبات قرار گیرد.

کاشی ها و صفحات سنگ طبیعی به طور مکرر در بسیاری از طراحی های خانه و مشاغل استفاده می شود. زیبایی طبیعی این محصولات برای هر شغلی منحصر به فرد است، همچنین از نظر رنگ، سبک و بافت محصول از قطعه به قطعه دیگر متفاوت است. امروزه انواع زیادی از سنگ های طبیعی از جمله گرانیت و تراورتن در بازار وجود دارد. این سنگ ها زیبا و بادوام هستند اما تفاوت های زیادی نیز با هم دارند. در ادامه مطلب درباره تفاوت سنگ گرانیت و تراورتن بیشتر توضیح می دهیم، پس با ما‌ همراه باشید.

تفاوت سنگ گرانیت و تراورتن

ریشه و آرایش گرانیت

در واقع انواع مختلفی از سنگ وجود دارد که به عنوان گرانیت برای مصارف خانگی و تجاری طبقه بندی شده و به فروش می رسد. این سنگ ها عمدتا سنگ های آذرین یا مواد آتشفشانی هستند. تقریباً همه آن ها دارای مقداری کوارتز، میکا، فلدسپات و سیلیس هستند که به سنگ ها سختی، رنگ و الگو هایی می بخشد. بسته به مقادیر مختلف این مواد معدنی، رنگ گرانیت می تواند از سیاه تا قرمز، سبز تا آبی متغیر باشد و می تواند دارای یک الگوی دانه ای محکم یا رگه های متلاطم باشد.

ریشه و آرایش تراورتن

تراورتن یک سنگ رسوبی است که از نظر ترکیب با سنگ آهک و آرایش مشابه است. در داخل چشمه های آب گرم از کلسیم فشرده و خشک تشکیل شده است. بخار آب روی سطح حباب می زند و از سنگ خارج می شود زیرا چندین سوراخ، شکاف و منافذ در سنگ ایجاد می کند. تراورتن های خالص که بیشتر از کلسیم تشکیل شده اند، تقریباً سفید رنگ هستند. وجود سایر مواد معدنی یا ناخالصی ها می تواند سنگ را برنزه، طلایی، قهوه ای، خاکستری یا قرمز کند. سنگ تراورتن اصفهان در رنگ های مختلف در بازار موجود است.

ظاهر و نگهداری گرانیت

گرانیت یک سنگ سخت و متراکم است که می تواند تا درخشندگی بالا صیقل داده شود یا تا سطح صاف تراشیده شود. گرانیت های بیشتر حاوی لکه های رنگی متعدد، تکه های میکا یا کوارتز هستند و ظاهری مرمریت خواهند داشت.  گرانیت را می توان به شکل کاشی یا صفحات دال برش داد و به احتمال زیاد در سطح براق بالا دیده می شود. برخی از گرانیت های رنگ روشن برای محافظت از آنها در برابر لکه نیاز به آب بندی دارند. گرانیت های تیره تر متراکم تر هستند و احتمال جذب آب و لکه ها کمتر است.

تفاوت سنگ گرانیت و تراورتن

ظاهر و نگهداری تراورتن

تراورتن یک سنگ صاف است که معمولاً از نظر ظاهری به هم می ریزد یا خرد می شود، اگرچه برخی از انواع آن وجود دارد که داشتن جلای براق دشوار است. تمام تراورتن به طور طبیعی دارای سوراخ و علامت گذاری شده با چندین سوراخ کوچک و بزرگ است که برخی از آن ها مستقیماً از طریق کاشی یا اسلب عبور می کنند.  این سوراخ ها را می توان به صورت کارخانه ای با رزین اپوکسی پر کرد یا توسط پیمانکار که با دوغاب پر شده است باز گذاشت. این سوراخ ها ظاهر طبیعی روستایی به تراورتن می دهند. به طور مرتب تراورتن را ببندید تا از لکه شدن جلوگیری شود. از آنجا که بر پایه کلسیم است، می تواند در تماس با اسیدها یا قلیاها قلم بزند و به راحتی خراشیده شود. هر بار آن را با پاک کننده های خنثی PH بشویید.

تفاوت سنگ گرانیت و تراورتن

سنگ تراورتن اصفهان

شرکت اصفهان استون با بیش از ۵ سال سابقه در فروش سنگ هایی نظیر مرمر، گرانیت، تراورتن، چینی، اسلب و…، توانسته در ایران شناخت پیدا کند و یکی از بهترین صادر کننده های سنگ به خارج کشور شناخته شود. صنایع ایرانشاهی با ارائه سنگ های ساختمانی و تزیینی، با بهترین کیفیت و متریال و همچنین قیمت مناسب، مشتریان بسیاری را به خود جلب کرده است. همچنین سنگ تراورتن کرم اصفهان نیز از نمونه کارهای فروش این مرکز است. شما نیز می توانید با خیالی راحت سنگ مورد نظر خود را سفارش دهید و خریدی مطمئن را تجربه کنید، پس همین الان از طریق سایت با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *